עורך דין צוואות וירושות בראשון לציון

מדוע נדרשת צוואה?

צוואה היא בעצם מסמך המבטא את רצונו של אדם, מה יעשה ברכושו לאחר מאה ועשרים שנות חייו.  מטבע הדברים אדם דואג לילדיו ומבקש כי רכושו יגיע לידיים המתאימות. לא אחת אנו רוצים לוודא כי הרכוש, אשר מכונה "עזבון" יעבור לידיים שאנו חפצים שיגיעו אליהם. בעבר, אנשים כתבו באופן תם כי הרכוש יעבור לילדים באופן שווה או החלוקה תהא באופן לא שוויוני בין הילדים.

עורך הצוואה  לעיתים לא לוקח בחשבון כי תרחישים בחיים יכולים לשנות את כוונותיו של המוריש. לדוגמא, את מרבית הרכוש הוריש לילדו האחד שהיה מועדף עליו במיוחד  בשל זה שסעד אותו יותר מכל ילדיו ולכן רצה להוקיר לו תודה. מה שהמוריש לא לקח בחשבון? מה יקרה עם העיזבון אם אותו ילד שקיבל את מרבית הרכוש ילך לעולמו?. אזי מחצית מהירושה תעבור לידי האישה איתה הוא חי באותם ימים. שאלה: דמיינו ברוחכם כי  הבן התחתן עם אותה אישה רק לפני חודשיים? אזי, כל עמל כפיו משך עשרות בשנים הועבר לידיים זרות. על מנת שהעזבון יגיע לידיים המתאימות, על המצווה להעזר בעורך דין לצוואות בראשון לציון והוא זה אשר יסביר למוריש ויסייע לו בעריכת הצוואה על מנת להבטיח כי העזבון יגיע לצאצאיו בלבד.

עורך דין צוואות בראשון לציון
עורך דין צוואות בראשון לציון

מדוע נדרש עורך דין לצוואות בראשון לציון?

עורך דין מקצועי לצוואות בראשון לציון ילמד מהמוריש  על משפחתו, רצונותיו וידאג לנסח את הצוואה באופן אשר תקלע ככל שניתן לרצונו של המצווה. עורך דין לצוואות בראשון לציון יתן ללקוח הוראות מה לעשות על מנת להבטיח  לא רק שרכושו יגיע לידיים מתאימות  אלא בעיקר למנוע סכסוכים בין ילדיו. דבר נוסף העורך דין לצווארות בראשון לציון  יקח  וינחה את הלקוח שקופות גמל והשתלמות ודומה יועברו לידי המותב אשר רשום באותה קופה. המוריש חייב לבדוק שהמותבים רשומים לפי רצונו היום. למשל: אם היום האיש נשוי בשנית ובקופת גמל אשר פתח בתקופה שהיה נשוי לאישה הראשונה ושם הוא כתב אותה כמותבת, הסכנה שביום לאחר מאה ועשרים, קופת הגמל תעבור לידי האישה הראשונה.  זאת מדוע? החוק הוא שלא ניתן להוריש קופות גמל, פנסיות, קרנות השתלמות בצוואה אלא לפי אותו תקנון של הקופה והכלל הוא שהיורש הוא המותב שרשום בקופה. במרבית המקרים הקופה תשלם למותבים אשר רשומים באותה קופה, הם אלה אשר יזכו בכספי אותה קופה. מה יהא על הקופה שבה נרשם הבן הבכור  ולאחר הולדת ילדים נוספים שכח האב להוסיפם? הקופה תעביר את כספי הקופה רק לבן הבכור.

עריכת צוואה על ידי עורך דין מראשון לציון לפי מידות המצווה

כיום, יש מודעות גדולה בקרב האנשים לזכות שלהם להתנגד לנוסח הצוואה. עורך דין לצוואות בראשון לציון ידאג לערוך צוואה לפי הכללים הנכונים וימנע ככל שניתן את ההתנגדות שתבוא מבני משפחה אחרים.

מדוע עריכת צוואה על ידי עורך דין לצוואות מראשון לציון היא אחריות מקצועית גדולה מאוד?

בעבר אנשים רבים חששו מלרשום צוואה מתוך אמונה כי יקרה להם משהו. היום, כאשר אמצעי המדיה הם ברשות הרבים וכולם שומעים על סכסוכי ירושות, המודעות לעריכת צוואות הולכת וגדלה. עורך דין מקצועי בענין צוואות יקפיד כי המצווה כשיר, מבין את תוכן הצוואה ורוצה בתוכנה. כחלק משאלות הרבות אותן שואל העורך דין לענייני צוואות היא אם יש מבין היורשים חסוי אשר צריך לדאוג לו. האם  יש מצב כי מי מהילדים חי בנכס עם ההורים ומה יעשה ביום שאחרי עם הנכס וכיצד יהיה ניתן בקלות לממש את הנכס ולמנוע חיכוכים.

מהם הדרכים בהם ניתן לערוך צוואה?

אחת מהן, צוואה בפני רשות – בית משפט, נוטוריון, דיין בבית הדין הרבני. גם במקרים אלה , למעט בית המשפט יש סכנה כי יפול פגם בעריכת הצוואה אשר יביאו לביטולה. לדוגמא אדם פנה לדיין של בית הדין וערך צוואה בביתו של הדיין, מאחר והדיין היה חייב לערוך את הצוואה בבית הדין, הצוואה בוטלה. הדרכים השכיחות לעשיית צוואה היא צוואה בפני עדים. הצוואה נערכת בפני העו"ד לענייני צוואה בראשון לציון, לאחר מכן קוראים לעדים מוכרים [ לא מהרחוב] ומקריאים את הצוואה לפני העדים, הם מצהירים כי אין להם הנאה מהצוואה והם לא שותפים לעריכתה וכי המצווה חתם לפניהם אחרי שהם בדקו כי תעודת הזהות אשר הציגו לפניו היא של החותם על הצוואה. יש להקפיד כי בני משפחה לא יהיו מעורבים בעריכת הצוואה, ישבו בזמן חתימה של המצווה פן הצוואה תבוטל בשל מעורבות שלהם בעריכת הצוואה.

מדוע אין מומלץ למנות את הילדים כמנהלי עזבון?

למנות מנהל עזבון פירושו לתת לו כח לפעול בשם המוריש. כאשר מנהל עזבון הוא גם נהנה/יורש יש סכנה שהדבר יביא לסכסוכים רבים בין האחים, על כן, יש לרשום התניה שאם היורשים לא מסתדרים ימונה עו"ד לענייני צוואה  על ניהול הנכסים ויקבל את שכרו לפי הוראות בית המשפט. אולי, ככל שהיורשים יבינו כי גורם נוסף עלול לנגוס בחלק מהירושה – ימנעו מויכוחים.

כיצד מממשים ירושה כאשר יש צוואה?

צו קיום צוואה הוא למעשה אישור של הרשויות אשר נותנות תוקף לצוואה , קרי, לרצונו של הנפטר. היום, ניתן להגיש את צו קיום צוואה באופן מקוון ולמלא את הטפסים לפי  דרישות אשר עקריו מצוי בתוך הטפסים. בטפסים המבקש או ב"כ נשאל לעניין מי המוריש, מי המבקש, מי הנהנים לפי הצוואה, מי היורשים לפי דין ואם קיים חסוי בין היורשים. על מנת לשלוח את כל הבקשה לרשם הירושות, על המבקש לשלם אגרה. מי שפטור מתשלום האגרה הם רק נכה צהל ונפגעי איבה.

כיצד מממשים עזבון כאשר המוריש לא הותיר צוואה?

במקרה כזה יש להגיש צו ירושה אשר משמעו: המוריש לא הותיר צוואה וכל מי שזכאי לעזבון עפ"י דין (חוק) יקבל את חלקו לפי חוק. האישה תקבל 50% ויתר הילדים את הנותר. כמובן שהחוק מתייחס גם למצב שהמוריש לא הותיר אישה או ילדים ואז החוק מנחה אותנו כיצד לחלק את הירושה. מה קורה כאשר הבן אשר יורש לפי דין נפטר לפני המוריש? באחד מן המקרים אשר המשרד של עורכת דין יעל כהן טיפל בו. הבן נפטר חודש לפני שאמו נפטרה, אזי , במקרה כזה החלק של הבן עובר ישירות לילדיו ולא לאישה. מדוע? הגיון פשוט. כאשר הבן נפטר למעשה הוא לא היה יורש כי אמו היתה בחיים, אזי העזבון  מהאם עובר ישירות לילדים.

מה תפקיד עורך דין צוואות בראשון לציון?

תפקידו של עורך דין צוואות בראשון לציון הוא למנוע ככל שניתן שבני משפחה יסתכסכו לאחר מאה ועשרים של המוריש ולסייע למצווה לנסח את הצוואה  עפ"י רצונו. חשוב מאוד להיזהר לחלק את הרכוש לפי עין. אלא אם כן תרשם הוראה שאם אחד מנכסים ימכר אזי יתרת הרכוש יחולק  לא לפי רצון המוריש אלא לפי הרשום בצוואה ואזי יש חשש לקיפוח חלק מהיורשים. לדוגמא : אם למוריש יש את יהודה ולוי והוא בוחר לחלק את נכסיו, 4 דירות לשני ילדיו : 2 דירות ברחוב ארלוזרלוב ליהודה  ו2 דירות ברחוב אבן יהודה לבן לוי . מה יקרה אם במהלך השנים האב מחליט למכור את הדירות באבן יהודה מבלי שזכר שבחלוקה דוקא אותן שתי דירות שהוריש ללוי. במצב זה אחרי מאה ועשרים שנותיו יווצר מצב שליהודה יש שתי דירות וללוי לא ייוותר מאומה. חובה של עורך דין  לצוואות בראשון לציון, אשר עורך צוואה לזכור כי החיים מלאים תהפוכות ואין איש יודע מתי יום מותו. על כן, יש לרשום הוראה באופן שלא יקרה מצב כי מי מהילדים יוותר ללא רכוש כלל.

מה חשיבות עדכון את הצוואה במהלך החיים על ידי עורך דין צוואות בראשון לציון?

מרבית הצוואות מתחילות במילים "ואין איש יודע את יום מותו…" וזה ברור, צריך לקחת בחשבון כי קיימת דינמיקה וכי מתרחשים אירועים רבים בחיינו: המוריש יתכן שהרבה בנכסים, אחד מילדיו נפטר וצריך להבטיח את עתידם, יתכן שאחד מן הילדים חלה מאוד וכילה את ממונו בטיפולים רפואיים והמוריש מבקש להבטיח את עתידו של אותו בן. על כן, המוריש צריך להיות ער להתרחשויות הקורות בחייו ומצריכות שינוי בצוואה. אם צוואה היא תעודת ביטוח לכאורה שהמוריש מבטיח את עתיד יקיריו מחד ומבטיח ככל שניתן למנוע סכסוך בין בני משפחתו כך חשוב שידאג להבטיח את עתידו שלו ושאף אדם לא יפקיר אותו בערוב ימיו בסיוע ייפוי כח מתמשך.

מה הקשר בין צוואה לייפוי כח מתמשך הנערכים על ידי עורך דין צוואות בראשון לציון?

בעוד המצווה מבטיח את עתידם של יקיריו בכך שהוא דואג שעזבונו יגיע לידיים המתאימות כך הוא חייב לדאוג לעתידו הוא – לימים בהם לא יוכל לקבל החלטות – הוא צריך בעודו במלואו אונו ושכלו – לקבוע מה יהיה איתו ביום שהוא לא יוכל לקבל החלטות על עצמו. – ייפוי כח מתמשך. בקצרה: ייפוי כח מתמשך הוא מסמך אותו עורך המייפה ואשר נותן ייפוי כח לילדיו או לאחר שעליו הוא סומך  מה יעשה איתו בימים שהוא לא יוכל לקבל החלטות. – הן בגופו והן בכספו,  בעיקר בטיפול בו ומקום הטיפול ועוד.

האם האינטרסים של ייפוי כח מתמשך וצוואה הנערכים על ידי עורך דין צוואות בראשון לציון יכולים לעורר בעיות בעתיד?

התשובה כמובן לא. לדוגמא: מה יקרה אם האב ימנה את בנו יהודה להיות מיופה כח בעתיד [ ובהנחה שההוראות שם לא היו מספיק ברורות ] ויורה לו כי בערוב ימיו מבקש הוא להיות מטופל בבית או בדיור מוגן יוקרתי במיוחד ואף מאפשר לבנו אהובו יהודה למכור את הנכסים לצורך הטיפול באביו. יהודה אשר יודע את תוכנה של הצוואה [ זוכרים? שתי דירות ליהודה ושתי דירות ללוי] בוחר דוקא למכור את הדירות  של לוי לצורך הטיפול באביו היקר.תפקידו של עורך דין לענייני צוואות בראשון לציון לבחון אם האב ערך ייפוי כח מתמשך ולבדוק את התוכן. שינוי בנוסח הצוואה יוודה כי אף ילד לא יקופח לאחר מאה ועשרים של הילדים.

משרד עו"ד יעל כהן, משרד "בוטיק" המטפל בתחום דיני המשפחה, צוואות ורכוש

עו"ד כהן מטפלת בכל נושאי: הגירושין ובכלל זה: מדור, משמורת, חלוקת רכוש, צווי הגנה ואלמ"ב, עזבונות – ועריכת צוואות, והוצאת צווי קיום צוואה וצו ירושה, התנגדות לצווי ירושה וצוי קיום צוואה, ייפוי כוח מתמשך, תיקי נזקקות, התמחות ייחודית. עו"ד יעל כהן מייצגת את לקוחותיה בבתי משפט כלליים, בבית דין למשפחה בכל הערכאות, בבתי הדין הרבניים האזוריים ובבית הדין הרבני הגדול. יעל בעלת ניסיון רב, מלווה את לקוחותיה במיומנות מקצועיות, רמת שירות גבוהה, קשר ויחס אישי- הלקוח מקבל טיפול הוליסטי ברמה המשפטית הכלכלית והרגשית מלוום את הלקוח לאורך כל הדרך. צוואות זה לא דבר שבשגרה ועל כן חייב שעורך דין מקצועי יחזה את כל התרחישים אשר עלולים לשנות את כוונתו של המוריש.