עורך דין גירושין

מה חשיבותו של עורך דין לענייני גירושין?

גירושין הוא הליך מורכב הכולל סוגיות רבות בתחום הזוגי, המשפחתי והרכושי שיש לדון  בו. למשל: חלוקת הרכוש המשותף, מזונות , הסדרי  שהייה של הילדים המשותפים ועוד. קיימת חשיבות רבה לכך שהעורך דין אשר ילווה את ההליך יהיה עורך דין מומחה לענייני גירושין שידע לשמור על האינטרסים של המיוצג  בערכאה השיפוטית. תקופת הגירושין עלולה להיות מורכבת , מאתגרת  ועמוסה ריגשית. ועלולה לפגוע בבני הזוג  ובמשפחה.  כאשר בני הזוג פעמים רבות יקדמו את ענייניהם על חשבון האחר. על כן, חשוב שהליך ילווה בעורך דין  מקצועי ומיומן לענייני משפחה וגירושין אשר ידע לתת יציבות וכתף תומכת למיוצג בנוסף למקצועיותו. בנוסף מומלץ שלעורך הדין לענייני גירושין יהיה  ניסיון חיים מעבר למקצועיות. ניסיון החיים של עורך הדין נותן נדבך חשוב לאג'נדה והתפיסה המקצועית אותה הוא מוביל שמשפיעה על אופן הטיפול.

עורך דין גירושין
עורך דין גירושין

מהו עורך דין לענייני גירושין?

עורך דין לענייני משפחה הוא עורך דין המתמחה בטיפול בתהליכי גירושין, הסכמי ממון, ידועים בציבור, מזונות, הסדרי שהות , צוואות, אפוטרופוסות, הכנת צו ירושה וצו קיום צוואה, ייפוי כוח מתמשך התנגדות לצוואה. מצופה מעורך דין העוסק בענייני משפחה וגירושין לתת  תשומת לב מיוחדת בכל הקשור להיבט הרגשי של ההליך אשר דורש מקצועיות, ניסיון אמפתיה ותמיכה אישית.

הליכים משפטיים בענייני משפחה עלולים להיות רוויי  מניפולציות רגשות ואמוציות ולכן חשוב ליווי צמוד של עורך דין מומחה לענייני גירושין שילווה את התהליך בצורה מקצועית, מחושבת ונכונה.

ניהול תיקי גירושין על ידי עורך דין לענייני משפחה וגירושין

ניהול תיקי גירושין עשוי להיות מורכב ודורש ידע ומיומנות בתחום. הליווי של עורך דין המומחה לענייני הגירושין כולל עיסוק בכל ההיבטים השונים  בכללם: ייצוג בבית משפט לענייני משפחה ובבית דין רבני, ניהול תהליך הפרידה, הפרדת רכוש, חלוקת רכוש ונכסים,  חלוקת ההכנסות, מזונות אישה / ילדים  לפי העניין,  משמורת יחידנית ו/או משותפת על הילדים המשותפים של בני הזוג. ניהול נכון ומקצועי של תיק הגירושין על ידי עורך דין לענייני גירושין עשוי לסייע לבן הזוג המיוצג לשמור על האינטרסים שלו תוך התחשבות באינטרסים של בין הזוג ושמירה על יחסים מיטביים בין בני הזוג.

כיצד עורך דין גירושין מסייע בהסכם שלום בית בתהליך הגירושין?

הסכם שלום בית  בדרך כלל בשיתוף בני הזוג המעוניינים לשקם את נישואיהם תוך שמירה על זכויותיהם העתידיות במידה ויתגרשו בעתיד. הסכם שלום הבית מסדיר את ניהול החיים המשותפים, הן בהיבט הכלכלי והן באשר למשק הבית וגידול הילדים. הסדר שלום הבית כולל את תהליך שיקום הנישואים והדרכים בהן יתנהלו ויפעלו בני הזוג לאחר חתימת ההסכם לשלום בית. על כן, חשוב מאוד כי בני הזוג המעוניינים בשלום בית יפנו אל עורך דין לדיני משפחה ועו"ד גירושין שיסייע בניסוח הסכם שלום הבית. במידת הצורך הסכם שלום בית יאפשר את לסלול את הפרידה והגירושין.

מהו תהליך גישור הנערך על ידי עורך דין גירושין בהסכם גירושין?

תהליך גישור בהסכם גירושין הוא הליך בו מגיעים בני הזוג לעורך דין  גירושין ומשפחה שהינו מגשר, במטרה להגיע  להסכמות אודות סוגיות הקשורות לכל תהליך הגירושין תהליך גישור בהסכם גירושין נערך על ידי עורך דין גירושין שהנו מגשר בהכשרתו. הנושאים הנכללים בתהליך הגישור להסכם גירושין הנם בדרך כלל : נכסים, טיפול בילדים המשותפים של בני הזוג, מזונות ועוד. מטרת תהליך הגישור בעת גירושין, לייצר  הסכם גירושין שיערך מתוך הבנה של הצדדים אחד את השני תוך השגת הסכמות המקובלות על שני הצדדים. חשוב במיוחד להגיע להסכמות משותפות בכלל ובוודאי כאשר יש ילדים משותפים על מנת לספק עבורם עתיד בטוח ויציב.

מהו ייצוג בבית דין רבני על ידי עורך דין גירושין?

בית הדין הרבני, בשונה מבית המשפט לענייני המשפחה, פועל בעיקר לפי הדין העברי באשר לסוגיות הגירושין, לצד החוק הישראלי בנושא. למרות שבבית הדין הרבני לא חובה להיות מיוצגים על ידי עורך דין גירושין-, חשוב מאוד שעורך דין  לענייני גירושין ילווה את התהליך בבית הדין הרבני על מנת לייצג את האינטרסים האישיים הרבים של בן הזוג המיוצג בתיק ואשר יהא ער לזכויות של הצד המיוצג עפ"י דין. חשוב לדעת כי קיימים נושאים שבית הדין כפוף לחוקים ואינו יכול לפעול עפ"י הדין הדתי.

מה הקשר בין עורך דין גירושין ומרוץ סמכויות

מרוץ הסמכויות הוא מונח המתאר  את אסטרטגיה לניהול הסדר גירושין בין בני זוג, וההסמכות לניהול סכסוך הגירושין , בין אם זה בית הדין הרבני ובין אם זה בית המשפט לענייני משפחה. לכן, ישנה חשיבות רבה  למי מגיש את הבקשה ליישוב סכסוך ראשון והיכן. כיוון שלכל  ערכאה יש את היתרונות והחסרונות שלה חשוב להתייעץ עם  עורך דין לענייני גירושין בטרם הגשת הבקשה

כיצד מסייע עורך דין לגירושין לחלוקת הרכוש בין בני הזוג?

הרכוש מתחלק על ידי שני הצדדים באופן שוויוני לפי חוק יחסי ממון זו ברמה העקרונית. אלא אם כן קיימים סייגים או החרגות לדוגמא: הזוג חתם על הסכם ממון, האם חלק מהרכוש הוא תולדה של ירושה או מתנה עליהם אין שיתוף  או ששיתף את הצד השני. [ כוונת שיתוף]  כמובן בדגש, שהכול בראי הפסיקה אשר הינה דינמית מאוד. עו"ד לגירושין המטפל בנושאים כל כך רגישים אשר משפיעים על המשך חיי הלקוח חייב להיות מעורה בפסיקה המשתנה.

כיצד נערך הסכם הגירושין על ידי עורך הדין גירושין?

הסכם גירושין  נערך על ידי עורכי הדין  לענייני גירושין, של שני הצדדים ברוב המקרים, אלא אם בוחרים הצדדים ללכת למגשר אחד אשר ינסח את ההסכם בעבור שניהם. ההסכם כולל את הנושאים הרלוונטיים לפירוק התא המשפחתי. מטרתו של הסכם הגירושין לייצר בהירות וביטחון אודות המשך החיים בנפרד ולמנוע הופעת ויכוחים ומחלוקות בעתיד. הסכם הגירושין כולל את החובות והזכויות של כל צד, בין אם זה בחלוקת הרכוש, החובות וההסדר בנוגע לילדים, מזונות, חינוך, תרבות, מגורים.

כיצד מסייע עורך הדין לענייני גירושין במשמורת הילדים?

כאשר מחליטים להתגרש חשוב להסדיר את המשך הגידול של הילדים המשותפים. כיום בתי משפט נוטים לאפשר לשני ההורים להיות בזמני שהייה שוויוניים  [ כידוע בפי עם כ"משמורת משותפת"]. עם זאת תפקידו של עורך דין לענייני גירושין  לבחון יחד עם הלקוח/ה שלו את זמני השהייה הטובים ביותר בעבור הקטינים. ככל שיש מחלוקות בעניין חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע המבינים בדבר. בית המשפט לענייני משפחה אמר את דברו בעניין פעם אחר פעם, כי זכות הילדים וזכות ההורים לשהות זה במחיצת  כל אחד מההורים  והכל לאור זכות הילדים לטיפול המיטבי. אי אפשר שלא לציין בנושא זה כי זמני השהייה של הקטינים אצל כל אחד מההורים והכנסותיהם ישפיעו באופן ישיר על גובה המזונות של הילדים. ככל שהפער יקטן כך הסיכוי שכל אחד יישא בגידול של ילדם. יודגש כי בנושאים של זמני שהייה ושל מזונות תמיד ניתן לפנות לבית המשפט / בית הדין, באמצעות עורך הדין לענייני גירושין אחרי פסק דין  או הסכמה בין הצדדים כאשר חלים שינויים משמעותיים בדגש  על שינויים משמעותיים.

כיצד עורך דין גירושין מטפל בנושא מזונות הילדים?

מזונות הילדים נקבעים בהסכם או בפסק דין כאשר הם תולדה של פערי השכר של שני הצדדים וזמני השהות של הילדים אצל כל אחד מהצדדים. ככל שהצדדים הגיעו להסכמות חשוב ליתן להם תוקף של פסק דין בבית המשפט או בבית הדין על מנת שניתן יהיה לאכוף אותם במקרה שאחד הצדדים יפר את ההסכם.

מה תפקידו של העורך דין לענייני גירושין בטיפול במזונות האישה?

מזונות אישה הן תשלום המבצע הבעל לאישה כל עוד הנשואים תקפים וטרם ניתן הגט בתהליך הגירושין. לפי החוק, כיוון שהבעל חייב בכלכלת האישה לפי הדין העברי, אין הוא יכול להפסיק את כלכלת האישה בעת ההחלטה על גירושין. בכפוף לעובדה שכלכלתה של האישה תלויה בבעל.  התביעה למזונות אישה מוגשת על ידי עורך דין גירושין לבית הדין הרבני או לבית המשפט לענייני משפחה שפוסק את תשלום המזונות החודשי אותו צריך לבצע הבעל עם הסתייגות כי לא בכל מקרה אישה תהא זכאית למזונות מידי בעלה.

משרד עורך דין יעל כהן – משרד בוטיק ועורכת דין לגירושין

משרד עורכי דין גירושין, משרד בוטיק בעל וותק של שנים רבות הן  בתחום  הגירושין והן בתחום דיני  המשפחה לרבות גישור. המומחיות העיקרית של משרד עורכי הדין הוא הסכמים טרום נישואין, גירושין , מזונות ילדים, מזונות אישה, צוואות, צו קיום צוואה, צו ירושה, הסכמי גירושין מאוזנים . לעורכת דין יעל כהן  מומחיות בהליכי גישור ויישוב סכסוכים בין בני זוג. ידע רב, ניסיון רב  בתחום  המשפטי, ייצוג בבית משפט רבני, בית משפט לענייני משפחה, ידע רב בכל התחום החינוכי, תהליכים בלשכות הרווחה להם נדרשים לא אחת. עו"ד יעל כהן  מקצועית בעלת יכולת אמפטית, עובדת עם הלקוחות מתוך מחויבות, אכפתיות ורמת שירות גבוהה.